Friday, January 04, 2008

first day schOOL

korang mesti ader cerita korang sendiri
masa 1st time
masuk sekolah...

aku???...
erm yang aku ingat mak aku datang.
tunggu kat luar kelas...
masa tu kelas kayu....
maklum la sekolah pondok ehehehee
aku nampak mak intai dari luar...

masa time balik...
parents aku tunggu aku ...
sebab nak nengok betul ker aku naik bas yang betul..
waktu tu naik bas sekolah ader tukar tukar bas..
huh leceh.. naik plak dengan orang besar
aku rasa aku yang paling kerdilll....

tapi itu cerita 22 tahun yang lepas...
mak aii.. 22 tahun...??
aku tahun ni 29 la....
what a number you hv there....
cam tak cayer 29???
setahun lagi...i'm 30th
waduh parah nih.... ehehhehehe

bila aku tengok anak aku masuk sekolah
ter 'rewind' jap di minda..
masa sekolah dulu...

danial in action....

cik ni menyibuk nak sekolah gak...layannnn jer

dengan semangat nyer memakai kasut sendiri...walaupun terbalik????
dan masih lagi kelihatan gagah menuju ke pintu masuk sekolah..
dan..bila kelas bermula...takutnyer muka dia....cuak beb!!
semua xtvt teacher buat... tak nak bg cooperation
sebab gubra sangat...gigit ar kuku....
dan akhirnya.... terburai juga air mata yang ditahan dari tadi... huaaaaaaaaaaaa
and then dah ok bila jumpa kawan and main play-dough
and then semakin ok when his teacher teach him how to play with the play-dough
dan teciptalah pokok ( he claimed it as pokok... pokok ker? )
wahhh..kusyuk nywer dia....
dan kemudian...... kura kura pula muncul...
(.. dan aku hanya mengintai dari tirai kamar...ehehhhe..)
dan akhirnya.... senyuman yang paling melegakan aku untuk hari itu....
yang menjadi aras penanda
yang dia akan suka bersekolah untuk hari hari berikutnya...
ehehhehe... hati aku pun senang....

moral of the story:: lain kali para momies...tak payah ikut anak pergi sekolah first day... anak akan touching lebey...

No comments:

Post a Comment