Tuesday, April 14, 2009

kezutannnnn...

terkejut beruk aku dapat sms ari ahad lepas


kaklung : wei aku masuk ward, kencing manis tinggi, malam tadi tinggi 20 lebih aku: ya allah, ward mana? anak ko cemana/ ya allah pompuan ni... kaklung : ward 7c, hospital serdang

kelam kabut aku mandi pastu pi breakfast then shoot ker hospital teruk gak, kiri kanan kena cucuk masuk air n insulin, dan ubat juga aku tak paham, dia tak gemok, dia juga belum mencapai 40 an lagi... tapi apasal dia boleh kena waktu aku melawat semalam ( semalam ada perbarisan penutup sukan staf, lepas tu aku cabut pi hospital) level gula dalam darah dia dah decrease ker 10.4 berbanding hari ahad hari tuh 17.6 sian dia...

Siapakah pengidap penyakit kencing manis ?

Sesiapa pun boleh mendapat penyakit ini.Tetapi mereka yang datang daripada keluarga atau keturunan di mana terdapat ahli-ahli yang mengidap penyakit kencing manis sudah meningkat umur (40 tahun ke atas) mempunyai berat badan berlebihan atau gemuk mempunyai risiko yang lebih untuk mendapat kencing manis.

( sumber dari sini )



p/s:: fakta atau auta??

No comments:

Post a Comment