Thursday, September 27, 2012

Cik siti situ sana sini

Aku ni ada satu perangai. Aku memang takut dengan lipas dan tikus, tapi at the same time aku sangat la rimas kalau misalkata aku nampak lipas dalam almari katakan, aku mesti kena bunuh dia time tu jugak depan mata aku, oleh kerana aku ni takut lipas,yang jadi mangsa bunuh dia adalah hubs aku la,tapi dia ni kengkadang malas layan aku. Dia suruh biar jer,tapi aku nak jugak dia cari n bunuh lipas tu dan dan tu jugak.

Kengkadang aku beranikan diri jugak pukul or spray ngan ridsect. Nak tak nak kan, lalat pun cemtu,aku paling geram lalat la. Pantang aku nampak lalat dalam rumah. Aku akan spray satu hall sampai ke dapo. Pintu memang aku pastikan tutup sentiasa. Heh.

Mak aku pernah cerita masa dia kat mekah, dia kata ada sekor lalat terbang dalam bilik dia, pastu dia cakap, ishh mana datang lalat ni , dengan kiasa allah, mak aku kata makin lama makin banyak lalat dalam bilik tu. baru dia sedar dia dah tersalah ckp. Apa kaitan dengan citer aku? Ada satu hari tuh aku tak tau mana dtg lalat bebanyak, dekat sliding door. Sekor sekor aku libas mati, seminggu tu aku asik dapat mkanan ada lalat, memula makan bihun sup, baekk punya hirup kuah, tetiba nampak lalat, dah nak habis kot bihun sup tu, memang menyumpah la, pastu selang sehari tu aku pi kedai mamak, makan roti canai pas balik jogging, pun ada lalat, pastu dalam air aku. Sampai laki aku kata "tulah" sebab obses bunuh lalat. Heh!

Tapi apa yang aku nak cerita sebenarnya pasal cik siti, sejak kebelakangan ni aku asik dengar suara dia dekat betul. Memula ingat kat luar, tapi malam semalam masa tengah ajar bebudak ni maths, baby nampak benda bergerak jalan ke store bawah tangga, apalagas memang bising la mulut aku ni ha. Suruh laki takmau amik port . Ada ke suruh biar n nanti??? Dengan keberanian yang sedikit ni aku gagahi ngan menyepray cik siti tu. dia lari ntah ke mana. Memang prengset la. Malam tadi aku tido aku masih dengar bunyi, itupun pukul 7 pagi, boboy trrus jaga dari tido tapi dia pun tak nampak juge. Cik siti comel lote lagi pun, tapi bunyi dia masyallah kuat.

Now pak samuki tengah pecah tiles bilik atas n tangga nak pasang tiles baru. Arghhhh mesti rumah berhabuk giler..

No comments:

Post a Comment