Sunday, September 30, 2012

Bibik in the house

Start Khamis hari tu rumah aku start tukar tile bilik dengan tangga. Pergh habuk gile, 3 hari duduk dalam rumah macm perlarian. Nasib baik siap dalam 3 hari. Pak samuki cakap 6 hari. Nasib cepat. Sabtu petang tu dah setel. Aku kemas rumah dari petang tu sampai malam tak habis habis. Sakit sakit belakang aku tolak almari angkat katil apa semua. Buat sorang sorang. Aiyoohh gila laa. Tangan aku sampai kecut keras keras sebab terlampau banyak cuci sana sini. Tau ajerlah. Bila lepas renovation ni dia punya simen cat apa semua susah nak hilang. 2-3 kali mop pun simen tu tak mau hilabg. Letaklah banyak mana sabun pun tak hilang. Aduhai.

Tapi nak tak nak kena la jugak kenas kan. Sampai hari ini pun tak habis lagi kemas. Langsir tak pasang lagi. Baju banyak tak masuk almari. Baju yang basuh basuh, yang bersidai banyak. Yang nak berlipat menimbun. Orang ada 4 jer, baju macam 10 orang punya kain baju. Itu belum masuk baju nak iron lagi.

Hubs start last week dah start job, job akan continuous until end of year, si setiap minggu lepas ni akan habis kan rumah jer la nampaknya. Bosan .

Okeyla nak sambung kemas. Dah rasa aku ni macam bibik la. So conclusionnya aku la bibik in the house. 😩

No comments:

Post a Comment