Friday, February 29, 2008

Today is FridaY

29 FebruarY 2008
hanya datang 4 tahun sekali jer
dan setiap kali 29 Feb ia mesti akan jatuh pada hari Jumaat
penghulu segala hari...
payahla sapa yang celeb birthday ker, anniversary ker..
perghhh... sebab kena tunggu 4 tahun baru bleh sambut
tapi syok gak la...sebab tak payah la bagi besday present kat dia tiap tiap tahun
ngeeee

maka adalah seminggu lagi dari tarikh pilihanraya
uhuhuhhu
teringat plak kat kakak aku, Datin Ina dan Dato' Roseley
orang kuat dacing yer..
kuang kuang kuang
siap sms lagi berkempen
sebut pasal ni...
malam tu aku bukak la blog kawanku
biasalah kerja cek mengecek blog kengkawan
aku lakukan pada waktu malam
siangnya tuh baru jer aku berdiskasi ngan hubby ku pasal mende nih
tup tap kawanku ini telah pun membloggkannya
tak sangka buah pikiran kita sama yer dude...
kalo korang nak tau
aku tak pernah la ngundi seumur hidup aku yang dah masuk 29 tahun ni
nak ikutkan ini adalah kali ketiga PRU
semenjak aku daftarkan diri
(ngee... at least aku daftar jer..)
nama ngundi tak pernah ader dalam kamus..
bukan tak nak
tapi.... tu lah
pucuk pimpinan nyeh macam
ntah la
erm.. aku memang setuju bebenor ngan ko dude
aku dah pernah sorekan pendapat aku dalam satu forum
tentang pembaziran yang menghantar SMS mengharumkan-negara-lah-konon..
padahal duit rakyat
lebih baik bantu rakyat yang miskin tegar
yang masih lagi melambak kat mesia ni
dulu masa aku pergi BTN
derang brainwash otak-otak baju-hitam-putih
cam budak sekolah
supaya cintakan negara
bersyukur ngan apa yang telah kita perolehi
dan cuba kekalkan apa yang ada skang
ermm.. tapi tu lah
bak kata hubby aku
kena bayar tax..
tax kita derang buat apa
pastu kena bayar road tax lagi
nak cakap road tax wat baiki jalan atau turap jalan..
ntah la...turap jalan pun jenis tar chokia nyer
pastu jalan tu rosak balik
modal sikit..lebeh masuk poket
cukai pintu lagi, cukai tanah lagi
banyak tol cukai rakyat kena bayo
pastu senang senang guna duit rakyat membazir berjuta juta
perghh..itu belum masuk serbis tax dan gomen tax lagi
asal makan kat mcd ker cafe ke..
paling busuk pun food court pun ader serbis tax gomen tax
ish baru aku sedar banyak tol tax yehh kena bayo
belum lagi ku kaitkan kisah tol
memana jalan sumenyehh ada tol
sebab apa kiter kena baya tol??
sebab dia nak cover modal dia wat jalan kan?
cer korang bayang kan ek..
tol sg besi la katakan
bayangkan baper banyak keta lalu lalang
satu hari
kalo satu tahun ko bayangkan la
dah bertahun tahun derang kutip tol kat situ
tak pulang modal lagi ker..
apa sebab derang robohkan tol kat jalan kucing tu...
adekah modalnyeh dah cukup kah??
ishh...

itu belum lagi masuk bab media
sumer media media elektronik ngan massa
sumer dah kena beli
sebab apa aku kate gitu
sebabnyeh... nak tau??
korang pernah tak tengok sumer berita berita yang ader
tak kira la tv1 ker 2 ker 3 ker
siarkan kempen yang dibuat oleh parti lain
takda kan??
korang pernah tak terpikir pasal apa eh Tv3 dia tek ober ntv7??
korang ingat tak edisi siasat..
apa kejadahnyer korang kalo tak hengat
edisi siasat ni bagus rancangannya
tapi kekerapan menyelongkar kesah PBT dan kerajaan negeri
telah membuatkan bontot derang ni panas
yer la..asik dicari kesalahnnya sajer..
habis lah kredibiliti PBT ni
maka dengan itu bila tb3 tek ober..
wan kamaruddin, dang suria dan rusyilda yang mengendalikan
program program seperti ini tidak lagi diperlukan
kerna program sebegini diberhentikan dari ditayangkan
kerana dikhuatiri akan menyebabkan rakyat akan berpikiran seperti aku
ngeeee
maka berpindahlah mereka ke stesen tb4
program yang sama mereka kendalikan
bezanya program ini diberi guideline
jangan sampai di ban plak oleh kerajaan
wahh... berkuasa penuh la..
seme mereka boleh handle dengan duit yer..
banyak yehh duit deme
mana dapat??
bukan duit rakyat ker
?????

fenin la aku
niat hati aku nak ngundi tahun ni
tapi kat tempat aku buang undi
dedua calonnya ca ya nun alip
ermm
erm mmm
ermmmmm
tak yah kot
ngeee



p/s:: "kita sudah berada di landasan yang betul, sama-samalah kita terus maju"
undilah.......... , undilah untuk malaysia"

sms kakak ku iteww.....tak boleh blah jer bunyi nyer...

No comments:

Post a Comment