Wednesday, November 23, 2011

Khalwat



Tadi ada kawan aku post dalam group pasal iklan berkhalwat . Iklan ni ada dalam emel jpa, jadi dalam group ni derang bincang la ..... Tetiba aku menyampuk yang aku bekerja dengan budak lelaki kerani sementara dalam satu bilik, actually ada 3 orang semuanya, aku , 2 clerk satu laki n satu perempuan, tapi kalo budak perempuan ni pergi kursus tinggal aku berdua jer dengan clerk yang soranglagi, pintu bertutup n aku tanya adakah ini kira berkhalwat?? Niat kita adalah bekerja, ko buat kerja ko n aku buat kerja aku.. Ko buat hal ko n aku buat hal aku, n sometimes kita bercakap if ada benda yang need us to discuss ..

Persoalannya, adakah bekerja dalam satu bilik bersama bukan muhrim tapi tidak melakukan apa apa yang ditegah itu berkhalwat?? Jika kita lihat maksud berkhalwat itu sendiri ialah berdua - duaan di satu tempat dimana tiada orang lain yakni bersekedudukan atau berkurung atau bersenbunyi aau bercunbu cumbuan di mana mana tempat yang mendatangkan syak dengan seorang yang bukan muhrimnya adlaah melakukan keslaahn khalwat....

Makanya, kalo niat kita bekerja adakah kita dikira berkhalwat??

Dan adakah plak kalo kita bekerja bersama dalam satu bilik boleh mendtangkan fitnah???

Waallahualam..

No comments:

Post a Comment