Sunday, October 26, 2008

JourNey To the Centre of ehehhehehe Jerantut

ketiadaan saya beberapa hari ini
saya ke jerantut
atas urusan keja hubby ku
terpaksa ikut
sepeninggalan ku ke jerantut
aku miss la nak pergi ker
Jamuan Raya Peringkat uKM
bukan itu saja,
ada 2-3 jemputan open house pun terpaksa ditolak

nak buat cemana
kerna terpaksa
jadi mengangkut lah kami
cam nak pindah la plak rasanya
dengan toto, kipas, ridsect apa seme bagai ku angkut
hahahhaha
yer la ingat dok kat rumah tinggal...betul betul rumah tinggall..
tapi pengantin pompuan bagi dok kat FRIM
oh yer untuk pengetahuan semua
aku ngikut hubby shooting wedding
kat felda di jerantut
memang dalam weh kawasan ni
sampai line pun on and off
korang bayangkan lah nak ker pekan dia pun
bandar Pusat jengka tu dalam 20-30 minit la
agak agak dalam 25-30 km
kiri kanan kelapa sawit jer
ada satu malam tu
hubby tangkap gambar nikah
so aku drop by dia kat umah pengantin
ingat nak cari nasi
tapi oleh kerana kawasan pedalaman
takder gerai gerai makan cam kat kl ni
nak tak nak terpaksa lah aku ker pekan
yang mana aku tak ingat langsung jalan dia
tengahri tu memang kitaorang dah ker pekan
tapi sekali jalan jer
aku memang ingat tak ingat
nak tak nak aku redah jer
sebab kesian anak aku kelaparan
dalam keadaan jalan yang gulap gulita
tiada lampu jalan
cuma kiri kanan pokok kelapa sawit
pergh seram siot
dengan anak dan minyak keta yang kehabisan
( dah nyala ok lampiu minyak nyer)
aku tawakal jer la
nasib la aku ni senang recognise jalan
sampai gak la ker bandar pusat dia
wahahha
at least sampai gak aku ker jerantut
bandar pusat jengka nih
selalu dengar jer bandar jengka
bandar jengka
ermm
tengok tengok aku dah sampai sini
pengalaman la...

petang tu lepas outdoor
kitorang balik
singgah makan kat R&R Temerloh
ni lapar tahap gaban
sebab tengahari tuh aku tak makan apa pun
tapi mak ai rega makan kat sini
mahal siot
kalah restoran kedai mamak la...

hah ni ader sikit aku amik gamba guna tepon..

ni kat depan bilik... tempat dia macam asrama la..
satu bilik ada 2 katil double decker

ni masa sabtu tengahari tuh
aku bawak anak aku pi bandar...
jauh nyer sampai anak aku si kecik kat belakang tu tertido kat belakang

ni masa benti makan otw balik kl
benti makan kat R&R Temerloh

ngan baby yang naughty

rega sizzling noodle yang tak setapp ni 5.50 okeh...
kalah rega kat food court

yang paling aku tak tahan ni...
nak tau rega dia...
RM 8.20 okeyyy...
nasi putih dan ikan patin seketul
hubbby aku tekejut badak gak la
tapi dia dah amik
so terpaksa bayar aarr

Hubby: bape ni bang?
Penjual : lapan hinggit dua posen..
Hubby: mak aii.. mahal nyer, ikan ni baper rega bang?
Penjual : 7 hengget
HUbby : apasal mahal bang...
Penjual : rega ikan dah naik...
Hubby : @$%**

gila la... cekik dara..eh silap cekik darah tol...



p/s:: lain kali kalo korang makan kat R&R...tanyer bape rega dia dulu
kalo tak mau tekejut beruk korang...


No comments:

Post a Comment