Tuesday, September 04, 2007

MinGGu ReleAse TenSioN



pepagi aku dah bangun ...walaupun malam tadi penat giler...tido pon pukul 2.30 am...aduh ingat pagi nih nak wat la roti canai n cekodok pisang..tapi oleh kerana tak sempat...tak der la aku buat...bangun jer terus memandi apa sumer...abang rosli la yang paling cepat siap, hubby aku baru terhegeh hegeh nak mangun tito...ish kejut manyak kali pun tak sedo...ngeh ngeh ngeh..
tunggu kaklung kat komuter serdang...itu pun dia terhegeh hegeh..ader la dalam 15-30 minit kitaorang menunggu...
jalan jem la gak...sampai hentian NILAI..ingat nak benti brreakfast..huh ramai sunggu manusia..so kitaorang teruskan perjalanan and try tengok kat hentian SEREMBAN plak...ramaigaktapi at least ader gak tempat nak dok...
lepas breakfast terus gerak ker pd...sampai jer di sana terus check in kat cOrus Paradise ...

erm...malam tu aku tido ngan anak anak aku dalam kesejukan aircond yang terlampau...dalam keadaan merempat...ehehehhehehe erm itu pun berimpit lah...ramai kan...takkan nak sewa 2 bilik ..banyak plak kos nyer...sampai jer terus berndam dalam pool..eheheheh lepas gian la....seronotttttt..
tapi abang kol 6 dia gerak balik....ada job kat ampang...so dalam keterpaksaan..kau melangah pergi... ehehehhehe ..malam tu kitorang makan ikan bakar kat area pasar malam tuh....kaklong belanja...itu pun 90 hengget tau..mak aii aku terkejut beruk bila tau apa yang kitorang makan malam tuh berega nak dekat 100...ish ish ish mahal sungguh ikan ikan bakar tersebut..baik aku tangkap ikan tu n bakar sendiri...jimat blanjo...
pagi esok bangun jer memandi and breakfast kat kafe dia...mak aii banyak tol lalat lalat yang datang bertandang...aku rasa cam kandang lalat pun ader...bila tanyer kat bebudak hotel tuh kata deme ni musim lalat..eheheee tergelak aku...tapi aku betul betul tak tahan..kalo ader la pemukul lalat yang otometik cam kat umah mak mau jer aku bunuh sumer lalat lalat tuh....lepas tuh kitorang siap siap nak checkout...sebab nak check in kat kondo TNB tuh..kol 1 gerak n kua makan dulu kat telok kemang...aduh aku betul betul flat jaga 2 orang budak ni...susah kalo abah takder..tepat kol 3 pergi check in kat kondominium peranginan TNB...haaa..ini baru lah rasa bercuti..luas sorang satu dapat bilik...kan syok ehehehhehe aku pun mandi kan bebudak n tido kan deme yang asik asik melalak jer ..runsing aku...derang sumer turun mandi manda kat bawah...aku turun gak tapi lambat la..lepas bebudak bangun...mandi tak ingat petang tuh sampai hujan turun baru benti..ehehehe
abang sampai dalam pukul 8...lepas mandi gerak gi makan ...sumer tempat makan full house jadi kami makan jer kat memana yang tempat yang kosong...itupun menunggu lama sampai abang rosli yang jadi tukang hantar air...kah kah kah
malam dibasahai hujan yang lebat...habis baju basah di ampaian...kami hantar dobi...senang..
erm..ini lah percutian yang merelease kan tennsion kerja dan periksa..disamping melupakan aku sekejap pada masalah kereta aku yang perlu dihantar ker inspection next week..aduh masalah...

pemergian balik kakngah dan kaklong beserta semua sepupu sepapt danial n baby meninggalkan kesan mendalam pada danial...tak dapat menerima hakikat bahawa mereka sumer dah balik...asik cakap yang dia tak der kawan jer...huh letih melayan..

wan n geng sampai hari yang sama kaklong n kakngah balik...sesi tangkap gambo ijala pun bermula..tapi mungkin buakn rezeki ijala..hujan turun dengan lebat nyer...malamdan siang nyer..mendung...menyukarkan proses pengambilan gambar yang hebat..kakakkaka macam sial ayat..


erm..aku letih daa.... nak cover tidoooooo...woo besnyer..malam ni hujannnnnn...hujan rahmat..alhamdulillah sejuk ......baiiiiii

No comments:

Post a Comment