Thursday, August 06, 2009

baru balik dari klinik
ari ni aku masuk lambat..
pergi buat medical checkup dulu
check berat, tinggi , tahap kerabunan aku ..
ohh nasib aku masih lagi nampak ...
tutup mata kanan dan kiri masih lagi dapat full marks
pastu kena pergi kencing la plak lam botol kecik kat belakang
aiyoohh aku dah cuak la

sebab apa aku cuak
ni adalah kali ke empat kot aku medical checkap
first time masa dulu masuk bajar
2nd time masa masa aku keje kat affin bank
3rd time masa aku masuk keje ukm
and ini yang ke empat

masa time aku nak masuk keje ukm dulu
aku terpaksa kena wat urine test banyak kali
sebab setiap kali mesti tak lepas
( aku ada masalah kencing kotor..)

biler time x-ray

juru-xray : ada pakai rantai ker

aku : tak da

juru-xray : tolong bukak tudung, baju ngan anak baju, pastu pakai baju yang tergantung tu yer

aku : oh ok.. dalam hati aku nak tanya , kain ngan seluar dalam kena bukak gak ker tapi of cos la aku tak tanyer.. eehehehee

juru-xray: dah ker?? erm rambut tu kasi naik ke atas

aku : pergh...rambut pun tak boleh nampak ker.. so aku buat sanggul sipur serawak la...
( tapi aku cakap lam hati la..)


penat doh nak tarik nafas lelama
ok selamat.. gambar xray berjaya diambil

(ini bukan gambar x-ray aku...gambar sekadar hiasan)


ok skang masuk jumpa doktor
lepas sesi interbiu ngan doktor
aku kuar
sekejapan pastu dah dapat x- ray report
dan kena baya RM 55
pokai dah nih..


sampai opis log in dulu
baru jap bontot aku melepaskan penat..
deti call.. ajak pergi klinik
temankan deti jadi drebar dia
perghh ramai nyer..
kat pk ramai dengan student
seme bermask
pastu pergi plak az-zaharah
ramai gak...
biasalah az-zaharah tak sah kalau tak penuh
kali ni pun penuh dengan orang yang bermask
aiyooo aku jadi goyang ni
aku tak masuk pun
kasi deti masuk sorang la
muahahhahhaa gelak jahat ..
takut kena virus H1N1

tapi berita terkini yang aku tau
sorang student UKM dah meninggal sebab virus ni
alahhh...takutnyewww
nak tak nak aku terpaksa lah pakai ni...


ok pas ni aku nak pastikan family aku pakai mask in public area,
n no more outing dah on weekends..
dok rumah saja la lepas ni

No comments:

Post a Comment